Demo Blog

CAND NEURONII SE AGITA!

by KEOPS ROCK BAR on Nov.22, 2009, under


Hai sa analizam în ce fel a influenţat şi dacă a influenţat media , prin canalele ei, internetul , televiziunea şi radio-ul, numărul de rockeri şi emergenţa subculturii lor. Care este viziunea întregii lumi asupra subculturii rockerilor din diverse regiuni ale lumii? Confirma sau să infirma anumite mituri despre identitatea şi obiceiurile rockerilor.


Sa ne axam asupra subculturii rockerilor şi a potenţialelor producţii media dedicate lor, precum şi asupra influenţei pe care o are mass-media atât asupra rockerilor cât şi asupra oamenilor obişnuiţi referitor la rockeri. Poate obtinem o privire de ansamblu asupra subculturii rockerilor şi cât şi una de esenţă.


Melvin de Fleur si Sandra Ball- Rokeach dezbat în cartea „Teorii ale comunicării de masă” conceptul de „subcultură”. Conform acestora, cercetările sociologice au dus la descoperirea unor „categorii de oameni care duceau un mod de viaţă oarecum distinct, care alcătuiau un fel de „microcultură”, diferită de aceea a societăţii ca ansamblu. De exemplu, membrii acesteia foloseau termeni care ţineau de jargon şi nu făceau parte din limbajul curent; ei aveau în comun atitudini distincte, valori şi abilităţi legate de poziţia şi activităţile lor în cadrul structurii sociale.


Tot De Fleur mai susţinea că „studiile comparative ale reacţiilor diferitelor tipuri de oameni faţă de mass-media au arătat că membrii publicului din cadrul unei categorii sociale distincte aveau tendinţa să selecteze mesaje diferite din mass-media, să interpreteze acelaşi mesaj în moduri diferite de cele ale altor categorii sociale, să reţină mesajele selectiv şi să acţioneze diferit, ca rezultat al faptului că fuseseră expuşi influenţei mass-media.”


“Cultura media este o formă a tehno-culturii, care combină cultura şi tehnologia in noi forme şi configuraţii, producând noi tipuri de societăţi în care media şi tehnologia devin principiile de organizare.


Ea e cultura industrială organizată după modelul producţiei în serie şi este menită unui public larg, în funcţie de tipuri (genuri), care respectă formule, coduri şi replici convenţionale. Astfel, devine o formă de cultură comercială şi produsele sale devin mărfuri care încearca să atragă profit, fiind fabricate de corporaţii gigantice interesate în acumularea de capital.” (Kellner D., 2001)


Douglas Kellner examinează „modalităţile prin care cultura media se intersectează cu mişcările politice şi sociale şi prin care contribuie la modelarea vieţii de zi cu zi, influenţând gândirea şi comportamentul oamenilor, modul cum se apreciază pe ei inşişi şi pe alţii, cum îşi construiesc identitatea. Această cultură media este terenul contestat pe care grupurile sociale şi ideologii politice cheie se luptă pentru supremaţie, iar individul trăieşte această luptă prin intermediul imaginilor, discursurilor, miturilor şi spectacolelor culturii media.


“Grupurile umane reprezintă o „realitate inevitabilă” pentru individ şi societate. În afara grupurilor, individul nu poate trăi decât temporar şi nu poate ajunge fiinţa umană propriu-zisă. Procesul de socializare se desfăşoară în grupuri şi colectivităţi umane( familie, grădiniţă, şcoală etc.), iar entităţile biologice lipsite de acest proces nu numai că nu devin fiinţe sociale complexe, dar nu au nici caracteristicile fundamentale ale omului: vorbire, gândire abstractă, mers biped.(Ilut R., 2004)


Minorităţile artistice şi mai ales cele muzicale (rockeri, raveri etc) sunt „cristale de masă”, care îşi propun cu obstinaţie, şi în mod continuu, să ocupe cu imaginea, cu sunetele sau cuvintele lor spaţiul de afirmare identitară pe care l-au pierdut în alte locuri (în instituţiile educative, politice, economice, familiale, sau pe stradă. Practicile recente de consum ale multimedia nu fac decât să accentueze un proces deja puternic dezvoltat.(Ferreol G., 2000)



“Un paradox al tinerilor artişti rockeri constă „în straniul aliaj constituit, pe de o parte de căutarea contactului cu mulţimea sau a unei neotribalităţi populare şi, pe de altă parte , de o dorinţă de evadare in afara localului, în sfera unei reuşite virtuale şi mediatice, departe, altundeva, oriunde , dar nu aici şi acum”. (Ferreol G., 2000)


Pentru majoritatea adolescenţilor şi a postadolescenţilor de astăzi, este de neconceput să se izoleze de lume, să se plictisească sau să-şi debranşeze propriile contacte televizuale sau multimediatice. Produsele culturii, care sunt teledifuzate, devin materiale de înaltă semnificaţie, eminamente învestite cu afecte.” (Ferreol G., 2000)


Va astept cu parerile voastre, cu observatiile si impresiile despre ceea ce inseamna cultura Rock. Asta ca sa tragem niste concluzii!

Asadar, sa incepem!

Ganduri de la Cata


1 comentarii more...
Related Posts with Thumbnails

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!